Följande allmänna villkor gäller för försäljning av produkter och tillbehör och annan lös egendom av Fashion Group 3 AB, 559166-0187 (amazer.se), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund och amazer.se. Vid försäljning till konsument åtar sig amazer.se att följa rådande konsumentlagstiftning.

Beställning

Beställning av produkter sker via amazer.se, vid beställning träffas avtal om köp först när amazer.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. amazer.se ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus och pris, förbehålls amazer.se rätten att korrigera detta i efterhand eller häva köpet dock senast innan leveransen genomförts.

amazer.se har även rätt att stoppa ordern om köparen inte anses kreditvärdig eller vid misstänkt bedrägeri.

Som kund är du ansvarig att säkerställa att rätt leveransuppgifter inkl. telefonnummer för sms-avisering uppges.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och ej några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till fraktbolaget samt direkt till oss på info@amazer.se.

Vid eventuell leveransförsening så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.

Orderbekräftelse

amazer.se skickar alltid en orderbekräftelse per e-post till dig som kund där du kan finna ditt ordernummer samt övrig information.

Returer/byten/ångerrätt

Hos amazer.se kan du som privatkonsument alltid byta eller returnera dina produkter 30 dagar efter leverans med full återbetalning. Observera att vi endast erbjuder öppet köp till privatkonsumenter och ej till företag. Ångerfristen börjar löpa från den dag varan har anlänt till ditt ombud. Returer som skickas inom Sverige är gratis om du använder vårt returformulär, för returer som skickas utanför Sverige är det kunden som ska stå för fraktkostnaden.

För att kunna byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Du ansvarar själv för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, detta gäller även om det finns ett originalemballage som hör till produkten. Efter granskning av returen tar amazer.se ett beslut gällande värdeminskningen. Du ansvarar även själv för att produkten du returnerar ska nå oss, om varan skulle försvinna i transporten genomför du själv en reklamation till berörd transportfirma. Transportfirman ersätter dig sedan enligt deras villkor. Returer som skickas till ombud kommer ej att kunna behandlas.

Kunden har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet givet att övriga villkor för ångerrätten är uppfyllda. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Amazer.se förbehåller sig rätten att korrigera fraktkostnad på 69 kr efter en retur om ordervärdet efter returen skulle understiga det fraktfria beloppet om 800 kr.

Outlösta Paket/Försändelser
Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Amazer.se. Om detta sker debiteras du en avgift på 299 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Amazer.se administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Reklamation

amazer.se strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leverans. Men skulle du få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vänligen kontakta info@amazer.se med ordernummer vid alla reklamationsärenden.

Vid eventuell reklamation skall du som kund använda amazer.se retursedel, dock har du som kund rätt att bli ersatt för eventuella returkostnader involverade i en godkänd reklamation (inom rimligt belopp). Vid reklamationsärenden ber vi dig alltid att fotografera skadan och produkten och maila till info@amazer.se

Garanti

Amazer.se följer konsumentlagens regler gällande produktgaranti. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring, såsom felaktig behandling, oaktsam förvaring eller att produkten används till ändamål som produkten ej är anpassad för. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantin rätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst via info@amazer.se

Betalsätt

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Amazer.s allmänna villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt.


Personuppgifter

Läs mer om vår behandling av personuppgifter i vår Integritetspolicy
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.

All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Fashion Group 3 AB, 559166-0187 (amazer.se)

Amazer.se kundregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Amazer.se behandling av insamlade personuppgifter är att använda dess för att

a. Kunna fullgöra köp på Amazer.se

b. Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, sms och andra kanaler baserad på dina tidigare inköp eller användning av Amazer.se kanaler.

Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor

Amazer.se kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning.

Om det görs en beställning på en vara som skickas direkt från leverantören så kommer Amazer.se att skicka över de uppgifter som behövs för att kunna slutföra och fullgöra en beställning från leverantören.

När du som kund väljer att och e-posta eller chatta med Amazer.se så kommer din e-postadress samt e-post/chatthistorik att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende.

Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.

Tvist

Vid tvist det är svensk lag som gäller och alla tvister skall avgöras i svensk domstol.

FAQ

För att läsa och söka bland våra vanligaste ställda frågor gå till vår FAQ sektion.